Przedszkole Podwawelskie Smyki Kraków - Blog
Lisiak Małgorzata Przedszkole Podwawelskie Smyki

gW tym tygodniu pozostaliśmy w letnio-wakacyjnym klimacie. Oglądając mapy zastanawialiśmy się, gdzie spędzimy nasze wakacje. Poznając charakterystyczne polskie krajobrazy rozmyślaliśmy nad tym, gdzie każdy z nas najlepiej by wypoczął. Doskonaląc naszą zaradność i samodzielność spróbowaliśmy sami spakować plecak na wakacje nie zapominając o żadnym niezbędnym sprzęcie. Braliśmy też pod uwagę to, że w każdym wakacyjnym miejscu mogą być potrzebne inne rzeczy. Ze spakowanym plecakiem wyruszyliśmy w środę na wakacyjne zwiedzanie polskich zamków. Oglądaliśmy o nich albumy i książki. Dowiedzieliśmy się jakie było przeznaczenie tych monumentalnych budowli oraz poznaliśmy ich charakterystyczne cechy architektoniczne. Nasze ogromne zaciekawienie wzbudziła prezentacja multimedialna ukazująca polskie zamki. Zaabsorbowani tym tematem postanowiliśmy wykonać własną makietę zamku. W tym tygodniu była ona głównym atrybutem naszych zabaw! Nasz zamek zamieszkiwali różnego gatunku królowie i królowe, a królestwo było atakowane przez przeróżne stwory. Oczywiście nasi rycerze – obrońcy zamku okazali się niezrównani w swej profesji i wszystkie historie kończyły się pomyślnie. Po tym tygodniu na pewno każdy Smyk chciałby w trakcie wakacji zwiedzić prawdziwy zamek.

Koniec tygodnia był dla nas wyjątkowy i pełen radości. Uroczyście zakończyliśmy bowiem rok przedszkolny. Każdy Smyk otrzymał dyplom pamiątkowy z gratulacjami i podziękowaniami za wspólnie spędzony czas, a także drobny upominek. Pożegnaliśmy też dzieci, które kończą przygodę z naszym przedszkolem i od września rozpoczną naukę w szkole. Rozstrzygnęliśmy również konkurs rodzinny pt. „Ekologiczna zabawka”. Gratulujemy wszystkim laureatom i ich rodzinom! Dziękujemy za tak liczny udział w konkursie.

Na tablicach w szatni można podziwiać nasze plastyczne dzieła. Maluszki wykorzystując różne materiały wykonały „Wakacyjny pociąg”, w którym każdy wagonik odjeżdża do innej wakacyjnej krainy. Starszaki natomiast zainspirowane obrazami polskich malarzy namalowały letnie pejzaże.

Mimo tak aktywnego tygodnia nie zapomnieliśmy o naszych tatusiach! Z okazji Dnia Ojca przygotowaliśmy dla nich laurki oraz upominki. Wszystkim tatusiom rzucamy się z uściskiem na szyję!

Swoje trzecie urodziny świętowała z nami Nina. Dziękujemy za pyszny poczęstunek i życzymy jej spełnienia marzeń, jeszcze większego uśmiechu na co dzień oraz samych sukcesów.

Lisiak Małgorzata Przedszkole Podwawelskie Smyki

gPołowa czerwca upłynęła nam na rozmowach i zabawach dotyczących nowej pory roku, którą jest lato. Na plakatach gromadziliśmy pomysły i skojarzenia związane z latem. Kolorowe, niemal wakacyjne plakaty ozdobiły nasze sale. Wspólnie ustaliliśmy także, które kolory kojarzą nam się z tą porą roku i posługując się nimi stworzyliśmy letnie obrazki. W kolejne dni zajęcia dotyczyły tego, co każdy Smyk lubi najbardziej, czyli smaków lata! Skupiliśmy się na typowych polskich owocach letnich – truskawkach i czereśniach. Ale nie brakowało również arbuza i banana. Po poznaniu pozytywnego wpływu owoców na nasz organizm, postanowiliśmy zrobić z nich sałatkę owocową i koktajl truskawkowy. Oba warianty wykorzystania letnich owoców bardzo nam smakowały! Jednak najbardziej podobała nam się możliwość samodzielnego wykonania tych przekąsek. Zarówno maluszki, jak i starszaki zgodnie uznały, że nie tak łatwo jest pokroić śliską truskawkę czy banana. Smyki dzielnie walczyły z "uciekającymi" owocami! To, co najprzyjemniejsze zostawiliśmy sobie na koniec tygodnia. W piątek w naszym przedszkolu królowały lody! Gdybyśmy mogli, to o ulubionych smakach lodów rozmawialibyśmy przez cały dzień! Maluszki własnymi rączkami przygotowały domowe lody waniliowe. Starszaki natomiast otworzyły przedszkolną lodziarnię. Wybieranie smaków okazało się nie lada wyzwaniem i świetną zabawą!

Tablice z naszymi pracami w szatni doskonale ukazują o czym myślą już wszystkie Smyki – o lecie! Na zajęciach plastycznych w tym tygodniu maluszki wykonały zachęcająco wyglądające lodowe rożki. Starszaki natomiast orzeźwiającą bąbelkową lemoniadę.

Pogoda uniemożliwiła nam w tym tygodniu zabawy na świeżym powietrzu. Ale gdy w piątek udało nam się już wyjść, to przyroda okazała się dla nas przyjazna, ukazując pięknego motyla na naszej spacerowej trasie. Zebraliśmy się w ciszy wokół niego i z ogromną fascynacją obserwowaliśmy jak jego skrzydła mienią się w słońcu. Poznaliśmy prawdziwe kolory lata!

W poniedziałek swoje trzecie urodziny świętowała z nami Misia. Dziękujemy Misi za pyszny poczęstunek i składamy najlepsze urodzinowe życzenia.