Przedszkole Podwawelskie Smyki Kraków - Sztuka przez duże i małe "s" 
Wolak Justyna

gW tym tygodniu rozmawialiśmy o sztuce. Był to czas pełen kreatywnej zabawy, pozwalającej smykom wyrazić siebie. Poruszyliśmy trzy aspekty sztuki: rzeźbę, malarstwo i fotografię.

Obejrzeliśmy film edukacyjny, z którego dowiedzieliśmy się co nazywamy rzeźbą, jakie są etapy jej powstawania oraz jak tworzone są rzeźby z gliny. Poznaliśmy najbardziej znane krakowskie pomniki, a także wybraliśmy się na spacer pod pobliski pomnik Marii Konopnickiej. W tym dniu każdy smyk miał okazję wykonać swoją własną rzeźbę mając do wyboru masę solną albo masę papierową. Uzyskanie zamierzonego efektu wymagało od nas mnóstwa pracy, ale ostatecznie z dumą i zadowoleniem oglądaliśmy nasze twory.

Dowiedzieliśmy się, że są dwa rodzaje malarzy: malarze pokojowi i malarze artyści. Omówiliśmy różnice pomiędzy ich pracą, a następnie przystąpiliśmy do praktycznego zgłębiania tego zawodu. Przygotowaliśmy czapki malarskie, po czym wyposażeni w wałek i pędzle pomalowaliśmy przygotowany duży arkusz papieru. Następnie przenieśliśmy się do galerii sztuki, w której oglądaliśmy obrazy polskich malarzy. Po obejrzeniu dzieł sztuki przystąpiliśmy do malowania swoich obrazów. Każdy smyk był bardzo dumny ze swego dzieła. Po wyschnięciu umieściliśmy nasze obrazy w przedszkolnej Galerii Sztuki.g1

W środę skupiliśmy się na sztuce fotografii. Dowiedzieliśmy się jak wyglądały pierwsze aparaty fotograficzne. Obejrzeliśmy również prezentację z fotografiami zainspirowanymi dziełami sztuki. Wykonaliśmy swój własny aparat fotograficzny, który posłużył nam w udokumentowaniu przedszkolnej sesji zdjęciowej. Dyskutowaliśmy także o aparacie jako „czasowstrzymywaczu”, co posunęło nas do wykonania pamiątkowego plakatu wypełnionego naszymi grupowymi zdjęciami. Ten dzień sprawił nam wiele radości.

W najbliższych tygodniach, z powodu działań prewencyjnych podjętych przez rząd, nasza placówka będzie zamknięta. Na wspólne spędzanie czasu zapraszamy wszystkie smyki po upłynięciu okresu zamknięcia placówek oświatowych.