W ciągu ostatnich dniach oddaliśmy się tematyce leśnej. Poznawaliśmy las jako taki oraz jako środowisko życia leśnych zwierząt.
Podzieliliśmy drzewa w lesie na liściaste i iglaste. Różnicowanie ich nie przyniosło nam większych trudności. Bardziej nieoczywista okazała się budowa drzewa, którą po kilku wyjaśnieniach również udało nam się opanować. Podczas wyjścia na zewnątrz zweryfikowaliśmy teorię z rzeczywistością. Ponadto najstarsi z nas opanowali umiejętność pisowni wyrazu „las”.
Każda z grup wybrała się na symboliczne wycieczki po lesie, podczas których rozmawialiśmy jakie zwierzęta możemy tam spotkać, poznawaliśmy ciekawostki dotyczące stylu życia każdego z nich oraz urządziliśmy grzybobranie. Maluszki wykonały nawet swoje podobizny grzybów z ciasta, starszakom natomiast grzyby posłużyły do nauki czytania sylabami. Urządziliśmy mini teatrzyk z leśnymi bohaterami, a nawet zamieniliśmy się w leśne skrzaty sprzątające las.
Następnie pochyliliśmy się nad tym, w jaki sposób zwierzęta leśne przygotowują się do zimy. Wiemy już, że niektóre z nich robią zapasy jedzenia, inne nabierają wagi i zmieniają sierść, a jeszcze inne przygotowują legowisko, aby przespać całą zimę. Poznaliśmy również tropy zwierząt, które możemy spotkać zimą na śniegu. Stworzyliśmy też grupową grę planszową pt. „Drzewo naszej wyobraźni”, która rozwijała nasze predyspozycje współpracy z innymi oraz umiejętność gry drużynowej. Niektóre, szczególnie nam bliskie zwierzęta leśne, zostawiły dla nas specjalne zadania. Wykonanie części z nich przysporzyło nam trudności, a inne z kolei dały nam powody do śmiechu. Musimy przyznać, że podołaliśmy postawionym przed nami wyzwaniom.
Każda grupa wykonała też prace plastyczne na przedszkolną gazetkę. Maluszki stworzyły jesienne liście oraz wizerunek ich leśnego przyjaciela – liska. Starszaki z kolei zrobiły przestrzenną wizualizację jesiennego lasu.