Przedszkole Podwawelskie Smyki Kraków - Blog 
Imiołek Iwona Przedszkole Podwawelskie Smyki

główneMiniony tydzień rozpoczęliśmy od poznania dwóch ważnych zawodów, a mianowicie zawodu listonosza oraz kucharza.

Z bajki pt. „Listonosz Pat” dowiedzieliśmy się, że praca listonosza nie polega tylko na dostarczaniu listów, ale także większych przesyłek. Zastanowialiśmy się, co listonoszowi potrzebne jest do wykonywania jego pracy. Wspólnie uznaliśmy, że praca listonosza nie należy do najłatwiejszych, ponieważ niezależnie od pogody listonosz musi rozwozić listy oraz paczki, tym, którzy na nie czekają. Tego dnia każdy mógł przez chwilę poczuć się jak prawdziwy listonosz i dostarczyć odpowiedniej osobie list. Dodatkowo wysłuchaliśmy wiersza „O Grzesiu kłamczuszku i jego cioci” oraz poznaliśmy różne rodzaje skrzynek pocztowych. Zastanawialiśmy się, do której skrzynki list powinien wrzucić Listonosz Pat, a do której tytułowy Grześ. Na sam koniec nauczyliśmy się piosenki pt. „Pan listonosz”, zaprojektowaliśmy własną skrzynkę pocztową oraz niepowtarzalne znaczki pocztowe.

We wtorek z wielką uwagą przyjrzeliśmy się pracy kucharza. Po zagadce wprowadzającej do zajęć, zadaniem dzieci było znalezienie akcesoriów potrzebnych do pracy kucharzowi w naszej sali przedszkolnej. Część przedmiotów była dla dzieci oczywista, jednak kilka z nich wymagała - metodą burzy mózgów, wymyślenia, do czego dany przedmiot może służyć. Tego dnia także każdy miał okazję wczuć się w rolę kucharza i „ugotować” zupę, wrzucając odpowiednie „warzywa” do garnka. Na koniec dnia, na papierowym talerzyku każdy stworzył własne danie, wykorzystując stare gazety.

Od środy nasza uwaga skupiła się  na dalszym poznawaniu darów jesieni. W tym tygodniu poznaliśmy wygląd dębu, kasztanowca oraz jarzębu oraz poznaliśmy owoce tych drzew i wygląd ich liści. Z pomocą zmysłów dotyku oraz węchu porównaliśmy liście poznanych drzew do gałązki świerka. Dzieci starały się opisać, co czują, gdy dotykają liści, a co, gdy trzymają gałązkę drzewa iglastego. Pozostała część tygodnia minęła na wesołych zabawach z wykorzystaniem darów jesieni. Wykonaliśmy liściaste stworki, tworzyliśmy własne kompozycje z kasztanów, a także staraliśmy się ułożyć proste figury geometryczne tj. trójkąt, kwadrat, prostokąt. Wspólnie tańczyliśmy do piosenek pt. „Skaczące kasztanki” oraz „Kasztanki”.

Imiołek Iwona Przedszkole Podwawelskie Smyki

główneCały ubiegły tydzień spędziliśmy na  dogłębnym poznawaniu kolorów pięknej, polskiej jesieni. Na początek przedszkolaki przyglądały się szacie jesiennego drzewa. Opisywały i porównywały ze sobą jesienne liście, a także poprzez zabawę doskonaliły swoje umiejętności matematyczne. Stworzyliśmy piękną pracę plastyczną przedstawiającą oklejone kolorowymi liśćmi wydrukowane na papierze drzewo. Dzieciaki wypełniały plasteliną puste miejsca na wydrukowanych jesiennych liściach oraz metodą wydrapywania stworzyły tęczowe liście. Wspólnie tańczyliśmy do piosenek pt. „Kolorowe listki” oraz „Mam listeczki kolorowe”.

W kolejnych dniach w naszym przedszkolu zrobiło się jeszcze bardziej kolorowo. Otóż w trakcie zajęć został zorganizowany dzień żółty, czerwony oraz pomarańczowy. Podczas tych dni na dzieciaki czekało wiele zadań, które wymagały od nich sprawności fizycznej, logicznego myślenia, a także zdolności manualnych. Każdego dnia do przedszkola dzieci przychodziły ubrane właśnie w tych kolorach.

Podczas żółtego dnia zastanowiliśmy się jakie przedmioty z naszego otoczenia mają taką barwę. Za pomocą zmysłu dotyku i węchu małe smyki próbowały rozpoznać różne żółte produkty. Nie zabrakło wesołej zabawy z chustą animacyjną i żółtymi balonikami. Nauczyliśmy się również piosenki o żółtym kurczaczku oraz stworzyliśmy w grupach uśmiechnięte słoneczko i żółciutki słonecznik.

Podczas dnia czerwonego rozszyfrowaliśmy zagadki, których rozwiązaniami były przedmioty koloru czerwonego, graliśmy w rysunkowe kalambury. Wesoło bawiliśmy się wykorzystując czerwone baloniki. Przenieśliśmy się również do słonecznej Hiszpanii i zorganizowaliśmy wielką bitwę na papierowe pomidorki oraz tradycyjną walkę z bykiem.

Ostatni z kolorowych dni należał do koloru pomarańczowego. Bohaterkami tego dnia okazały się dynie i marchewki. Poznaliśmy różne rodzaje dyni, dowiedzieliśmy się jak wygląda to warzywo w środku i spróbowaliśmy jego pestek. Dynie towarzyszyły nam również w naszych sportowych zmaganiach. Pokonaliśmy dyniowy tor przeszkód, rozegraliśmy dyniowe zawody zespołowe, graliśmy w dyniowe kręgle. Marchewka bawiła się z nami w chowanego oraz była głównym składnikiem stworzonych przez nas słodkości w postaci babeczek marchewkowych.