Przedszkole Podwawelskie Smyki Kraków - Blog 
Imiołek Iwona Przedszkole Podwawelskie Smyki

główneNasze rozważania nad marcowa aurą rozpoczęliśmy odwołując się do kalendarza. Przypomnieliśmy sobie jakie mamy pory roku, miesiące oraz dni tygodnia. Przyporządkowaliśmy miesiące do określonych pór roku oraz zastanowiliśmy się z czym kojarzy nam się każda z nich. Następnie skupiliśmy się na miesiącu, który właśnie się rozpoczął i stworzyliśmy marcowy kalendarz pogodowy. Wymieniliśmy zjawiska atmosferyczne jakie mogą wystąpić w marcu oraz przyporządkowaliśmy im symbole i podpisy. Przyglądając się dalej przedwiosennej pogodzie poznaliśmy przysłowie „ W marcu jak w garncu”. Zastanowiliśmy się wspólnie co ono oznacza i czy rzeczywiście jest prawdziwe. Podczas warsztaów plastycznych stworzyliśmy swoją własną zupę marcową,główne1 której składnikami były różne stany pogody wyklejone z plasteliny na szablonie garnka. Marcowa pogoda chodź zmienna, nie powstrzymała nas od eksplorowania przyrody na zewnątrz i poszukiwania pierwszych oznak zbliżającej się wiosny. Piękne marcowe słońce ogrzewało nasze twarze, ptaszki na drzewach rozpoczęły już swój koncert, a na zielonej trawie pojawiły się pierwsze wiosenne kwiaty. Podczas warsztaów kulinarnych stworzyliśmy kolorowe wiosenne kanapeczki pełne pysznych i zdrowych warzyw.

Gamrot Agnieszka

głowneMiniony tydzień, w naszym przedszkolu, rozpoczęliśmy  w niezwykle imprezowym stylu. W poniedziałek obchodziliśmy święto wszystkich dziewczynek, z tej okazji chłopcy wykonali dla naszych małych dam bransoletki z kolorowych koralików. We wtorek, świętowaliśmy urodziny Tomusia. W tych dniach królowały wesołe zabawy wybrane przez dzieci. 

W środę tematem przewodnim stała się tęcza. Przypomnieliśmy sobie, w jakiej kolejności są kolory tęczy i by utrwalić tę wiedzę wykonaliśmy z bibuły własną tęczę. Dowiedzieliśmy się, że autor słów “myślę, więc jestem” - Kartezjusz, wyjaśnił, na czym polega to zjawisko. Wykonaliśmy doświadczenie z lusterkiem, wodą i latarką, dzięki któremu mogliśmygłówne1 ujrzeć odbijającą się na białej kartce tęczę.

Kolejnego dnia poznawaliśmy historię oraz wartość pieniędzy. Przenieśliśmy się aż do czasów, gdy nie było pieniędzy, a ludzie wymieniali się towarami. Dowiedzieliśmy się także jaka waluta obowiązuje w Polsce. Zobaczyliśmy jak wyglądają nasze banknoty oraz monety.

W piątek przenieśliśmy się do krainy pełnej figur geometrycznych. Próbowaliśmy odszukać w naszej sali przedmioty w kształcie koła, prostokąta oraz trójkąta. Zaśpiewaliśmy piosenkę o figurach. Na koniec poznaliśmy mieszkańca tej krainy - pajacyka, wspólnie zatańczyliśmy taniec pajacyków i wykonaliśmy ich portrety.