Przedszkole Podwawelskie Smyki Kraków - Blog 
Imiołek Iwona Przedszkole Podwawelskie Smyki

główneKraina Bajek, oto czym zajęliśmy się w tym tygodniu. Na początku trafiliśmy do mroźnej krainy - Elsy i Anny. Tam ratowaliśmy bałwanka Olafa z tarapatów, doczepiając mu nos z prawdziwej marchewki. Pokonywaliśmy lodowy tor przeszkód, a także ułożyliśmy krótki taniec do piosenki z bajki pt."Mam ten moc".

W kolejnej krainie wysłuchaliśmy muzycznej bajki "Kopciuszek", następnie pomagaliśmy tytułowej bohaterce w dotarciu na bal, na którym pojawiły się instrumenty, a także tańczyliśmy do wysokich i niskich dźwięków.

W środę odwiedziła nas sama Królewna Śnieżka, a my zamieniliśmy się w wesołych krasnoludków. Wymyśliliśmy nowe imiona dla bohaterów: Planetkę, Lustereczko, Zameczek, Mięsko, Kokardkę, Kwiatuszka, Klejnotka, Perełkę, Listeczka, Kropeczkę.  Ćwiczyliśmy umiejętność numeracji przedmiotów oraz rozpoznawania, który z nich jest pierwszy, drugi… Tańczyliśmy wesoło do piosenki pt." My jesteśmy krasnoludki".

W czwartek skupiliśmy się na tematyce teatralnej. Wyjaśniliśmy sobie, czym jest teatr, kto go tworzy oraz kto jest jego odbiorcą. Wczuliśmy się w zawód aktora, wykonując rozgrzewkę i ćwiczenia aktorskie. Wśród zadań było np. poruszanie się nisko po obszarze maty w najbardziej kreatywny oraz ciekawy sposób. Finałem było wspólne przygotowanie różnokolorowych pacynek. Najmłodsi z zapałem zaangażowali się w działanie. Efekty są świetne.

Podczas trwania piątkowego dnia kontynuowaliśmy tematykę teatralną w jesiennym stylu. Pierwszym z ćwiczeń teatralnych była jesienna ścieżka sensoryczna. Przedszkolaki mogły doświadczyć pod swoimi stopami skarby jesieni, zaobserwować ich kształt oraz wielkość. W czasie pokonywania tej trasy dzieciom towarzyszyły ich teatralne postacie, które sami stworzyli.

Grupa starszaków zmierzyła się z graniem ról. Starali się pokazać osobę szczęśliwą, smutną, zdziwioną. Wszystkie starania zostały nagrodzone brawami.

Jako prawdziwy finał teatralnych ćwiczeń został zorganizowany jesienny teatrzyk, gdzie każdy mógł wybrać rolę dla siebie. Jedną z wielu postaci był np. jeżyk, wiewiórka czy wiatr. Każdy z aktorów mógł zaprezentować się na specjalnie przygotowanej scenie. Pełne radości chwile wypełniały cały proces twórczy naszego spektaklu.

Imiołek Iwona Przedszkole Podwawelskie Smyki

główneW ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy na tematy związane z lasem. Na początku zajęć zdefiniowaliśmy sobie pojęcie „las”. Wspólnie uznaliśmy, że to takie miejsce, w którym jest dużo drzew. Następnie nauczyliśmy się rozróżniać lasy na: liściaste, iglaste, a także te mieszane. Obejrzeliśmy przykładowe ilustracje tego typu lasów.  Następnie uczyliśmy się, o tym, w jaki sposób rośnie drzewo i z jakich części się składa. Do utrwalenia tych wiadomości posłużyły nam zabawy ruchowe. Rozmawialiśmy też, o tym, że las jest domem dla wielu zwierząt. Dzieci starały się same wymieniać zwierzęta, które mieszkają w lesie i poszło im to znakomicie. Na koniec dnia obejrzeliśmy krótką bajkę, o tym, jak należy się zachowywać w lesie, aby nie płoszyć zwierząt. Starszaki uczyły pisać się słowo „las” na tablicy interaktywnej.

Kolejnego dnia poznaliśmy zwierzęta, które zapadają w zimowy sen, a także te, które przez cały rok pozostają aktywne. Tego dnia poznawaliśmy przygotowania tych zwierząt do zimy, poprzez odnajdywanie ciekawostek w kopertach.

W środę udaliśmy się na zajęcia w terenie. Na pobliskiej łące zwróciliśmy uwagę na drzewo z wystającymi korzeniami. Zadaniem przedszkolaków było zbadanie dotykowo kory drzew oraz próba słownego opisu tego doświadczenia. Przedszkolaki porównywały, czy kora znajdujących się tam drzew liściastych, jest inna w dotyku niż drzew iglastych. Następnie każdy z przedszkolaków dostał lupkę, za pomocą, której mógł z bliska przyjrzeć się wybranemu drzewu, czy znajdujących się tam darów jesieni. Dzieciaki brały pod lupę wszystko, co możliwe: żołędzie, liście itp. Na sam koniec kształtowaliśmy też orientację w terenie. Zadaniem przedszkolaków było ustawić się: za drzewem, przed drzewem, obok drzewa, a także pomiędzy dwoma drzewami. Było to trudne zadanie, jednak zarówno starsze dzieci, jak i młodsze z niewielką pomocą nauczyciela wykonały te zadanie na piątkę z dużym plusem. Aby miło zakończyć zajęcia na świeżym powietrzu wspólnie bawiliśmy się w berka.

W kolejnych dniach starsze przedszkolaki wykonywały pracę pt.”Jesienny las”, a młodsze dzieci pt. „Jesienne drzewo”. Poznane dotąd wiadomości utrwalaliśmy poprzez zabawy ruchowe, słuchanie opowiadań, a także naukę piosenek.

W piątek obchodziliśmy 4 urodziny Lili i Zuzi. Solenizantką jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!