Przedszkole Podwawelskie Smyki Kraków - Blog 
Imiołek Iwona Przedszkole Podwawelskie Smyki

główneCały ubiegły tydzień spędziliśmy na  dogłębnym poznawaniu kolorów pięknej, polskiej jesieni. Na początek przedszkolaki przyglądały się szacie jesiennego drzewa. Opisywały i porównywały ze sobą jesienne liście, a także poprzez zabawę doskonaliły swoje umiejętności matematyczne. Stworzyliśmy piękną pracę plastyczną przedstawiającą oklejone kolorowymi liśćmi wydrukowane na papierze drzewo. Dzieciaki wypełniały plasteliną puste miejsca na wydrukowanych jesiennych liściach oraz metodą wydrapywania stworzyły tęczowe liście. Wspólnie tańczyliśmy do piosenek pt. „Kolorowe listki” oraz „Mam listeczki kolorowe”.

W kolejnych dniach w naszym przedszkolu zrobiło się jeszcze bardziej kolorowo. Otóż w trakcie zajęć został zorganizowany dzień żółty, czerwony oraz pomarańczowy. Podczas tych dni na dzieciaki czekało wiele zadań, które wymagały od nich sprawności fizycznej, logicznego myślenia, a także zdolności manualnych. Każdego dnia do przedszkola dzieci przychodziły ubrane właśnie w tych kolorach.

Podczas żółtego dnia zastanowiliśmy się jakie przedmioty z naszego otoczenia mają taką barwę. Za pomocą zmysłu dotyku i węchu małe smyki próbowały rozpoznać różne żółte produkty. Nie zabrakło wesołej zabawy z chustą animacyjną i żółtymi balonikami. Nauczyliśmy się również piosenki o żółtym kurczaczku oraz stworzyliśmy w grupach uśmiechnięte słoneczko i żółciutki słonecznik.

Podczas dnia czerwonego rozszyfrowaliśmy zagadki, których rozwiązaniami były przedmioty koloru czerwonego, graliśmy w rysunkowe kalambury. Wesoło bawiliśmy się wykorzystując czerwone baloniki. Przenieśliśmy się również do słonecznej Hiszpanii i zorganizowaliśmy wielką bitwę na papierowe pomidorki oraz tradycyjną walkę z bykiem.

Ostatni z kolorowych dni należał do koloru pomarańczowego. Bohaterkami tego dnia okazały się dynie i marchewki. Poznaliśmy różne rodzaje dyni, dowiedzieliśmy się jak wygląda to warzywo w środku i spróbowaliśmy jego pestek. Dynie towarzyszyły nam również w naszych sportowych zmaganiach. Pokonaliśmy dyniowy tor przeszkód, rozegraliśmy dyniowe zawody zespołowe, graliśmy w dyniowe kręgle. Marchewka bawiła się z nami w chowanego oraz była głównym składnikiem stworzonych przez nas słodkości w postaci babeczek marchewkowych.

Imiołek Iwona Przedszkole Podwawelskie Smyki

głównePo przywitaniu jesieni w owocowym sadzie, zajęliśmy się omawianiem jesiennej pogody. Rozmawialiśmy zarówno o szarej, deszczowej i ponurej jak i tej pięknej polskiej, złotej jesieni. Każdego dnia wyglądaliśmy przez okno, starając się opisać pogodę, która panowała na zewnątrz. Rozmawialiśmy, o tym w jaki sposób możemy spędzać czas zarówno w deszczowy, jak i słoneczny dzień orraz o jesiennej garderobie.

Skupiliśmy się także na odgłosach, które możemy usłyszeć w jesienne dni. Rozpoznawaliśmy odgłosy deszczu, burzy, szumu liści oraz wiatru. Na spacerze chodziliśmy po liściach oraz nasłuchiwaliśmy szumu wiatru. W sali zastanawialiśmy się czym różni się mały deszczyk, od wielkiej ulewy. Przy użyciu gazet staraliśmy się odwzorować dźwięk małego deszczyku, jak i ogromnej ulewy. W przedszkolnej sali urządziliśmy „kałużowy” tor przeszkód oraz wykonaliśmy jesienny taniec w kałuży. Dodatkowo nauczyliśmy się deszczowych rymowanek oraz piosenki. Opisywaliśmy kolory jesiennych liści, a także wykonaliśmy wodny eksperyment, z którego dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstaje kolor pomarańczowy.

W grupach, metodą stacyjną wykonaliśmy cztery parasolki wykorzystując następujące techniki plastyczne: wyklejanie plasteliną, przyklejanie kolorowych pasków bibuły, ozdabianie brokatem oraz odbijanie liści. Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Drzewo w czterech porach roku”.